Kako možete pomoći sebi da položite Mensa test?

Kako mozete pomoci sebi da polozite Mensa testOsnovna pretpostavka da položite Mensa test jeste visok kvocijent inteligencije (IQ). Drugim riječima, morate biti prirodno nadareni i u tom smislu nije realno da osoba sa prosječnim IQ-om položi test. Međutim, jeste realno da osoba sa visokim IQ-om koji je blizu granice od 148 po Katelovoj skali položi test ako je optimalno spremna.

Mnogi kandidati nisu informisani da je Mensa test isključivo test logičke inteligencije, pa pokušavaju vježbati sa tekstualnim, kulturološki senzitivnim i sličnim pitanjima. Rješavanje zagonetki i mozgalica poput onih na sajtu Svjetske Mense u sekciji Mensa Workout pomoći će vam da razigrate mozak. Okušajte se da vidite kako se snalazite, pod uslovom da znate engleski. Ipak, ne očekujte previše od ovakve pripreme jer opšte znanje praktično uopšte ne utiče na vjerovatnoću da ćete položiti test.

Srećom, postoje neke strategije koje možete primijeniti da biste se bolje pripremili za Mensa testiranje.

Budite odmorni

Jedan od najvažnijih faktora koji je „tas na vagi“ jeste umor. Mnogi kandidati dolaze na testiranje umorni, što u značajnoj mjeri utiče na koncentraciju i mogućnost angažovanja kapaciteta mozga kod rješavanja složenijih zadataka. To je naročito izraženo u kombinaciji sa tremom koja većinu kandidata pogađa prije testiranja.

Baš zbog toga Mensa BiH testiranja po pravilu organizuje vikendom, jer većina potencijalnih kandidata tada odmara. Stoga je preporuka: pokušajte doći naspavani i odmorni. Mamuranje nakon izlaska sa društvom uz koje piće više vjerovatno neće biti dobra strategija.

Što manje stresa

Stres je uzročnik mnogih psiho-somatskih problema modernog čovjeka. Ovo se naročito odnosi na akumulisani stres. Osoba pod stresom slabije reaguje u zahtjevnim situacijama, a testiranje inteligencije svakako spada u ovu kategoriju.

Preporučujemo da prije testiranja posvetite malo vremena samo za sebe. Opuštajuća šetnja na svježem vazduhu u parku ili kraj vode pomoći će vam da dođete na testiranje svježi i optimalno spremni za mozgalice koje vas očekuju. Redovno rekreiranje doprinose smanjenju stresa, podižu vašu fizičku kondiciju i značajno doprinose poboljšanju opšteg stanja organizma.

Intelektualna priprema

Kako mozete pomoci sebi da polozite Mensa test

Na koncu, tu je intelektualna priprema. Pošto je u pitanju test logičke inteligencije koji prati logične slijedove, možete vježbati s mozgalicama koje koriste brojeve, geometrijske oblike i njihovo pomjerenje u prostoru. Iako ćete na testu dobiti grafitnu olovku, pokušajte da rješavate mozgalice bez pisanja i crtanja.

Na primjer, pokušajte da za 30 sekundi pronađete ispravno rješenje zadatka pored ovog teksta. Ili probajte ove 5-minutne mozgalice. Pokušajte da steknete naviku pravljenja mentalnih mapa za rješavanje takvih zadataka jer ćete tako mozak pripremiti na „veći broj obrtaja“ koji je potreban na Mensa testiranju.

Umjesto zaključka

Koliko god da se pripremate, suština je i dalje da neko ima prirodne predispozicije da riješi dovoljan broj zadataka za Mensa test. Ipak, neke stvari zaista u velikoj mjeri mogu pomoći, naročito otklanjanje velike nervoze prije rješavanja testa.

Zato se postarajte da ne budete ni gladni ni prepunog stomaka, izbjegavajte korišćenje većih količina alkohola (droga, medikamenata…) prije testiranja i generalno aktivnosti koje će vas umoriti. Dođite na testiranje pješke, ako vam uslovi dozvoljavaju da „razbistrite glavu“. I ne zaboravite, kad počnete rješavati prve zadatke, nemate više vremena da mislite na tremu jer mozak samo razmišlja kako da riješi izazove na stolu.

Srećno!

 

Advertisements