Pod obrazovanjem se u širem smislu razumijeva količina vašeg znanja, dok je inteligencija vaša sposobnost da otkrivate i shvatate nove stvari. Da li povećanjem obrazovanja povećavate i inteligenciju je predmet decenijskih debata. Neki naučnici smatraju da obrazovanje pomaže povećanju inteligencije, dok drugi insistiraju na tome da je inteligencija fiksirana od rođenja. Stoga je pitanje, da li poboljašnja u vašem obrazovanju povećavaju vašu inteligenciju? Najnovije istraživanje pokazuju da je odgovor: da, u mnogo većoj mjeri od široko raširenih uvjerenja. Naime, istraživanje grupe norveških naučnika pod vođstvom Kristijana Brinča i Tarina Galoveja su pokazala da djeca i mladi ljudi koja se duže školuju imaju veći kvocijent inteligencije.
Studija je izrađena za potrebe norveške školske reforme, a korišćena je evaluacija podataka prikupljenih u Centralnom uredu za statistku u Oslu. Počev od 1955. godine do 1970-tih godina u Norveškoj se obavezno školovanje u srednjim školama produžilo za dvije godine. Pomenuti naučnici su uporedili su trajanje školovanja kod muškaraca rođenih između 1950. i 1958. godine, obrazovno zvanje koje su naknadno ostvarili i koji im je kvocijent inteligencije izmjeren prilikom regrutacijskog pregleda za službenje vojnog roka.
Rezultati istraživanja pokazali su da su oni koje je reforma školstva zahvatila pa su proveli dvije godine više u srednjoj školi imali viši kvocijent inteligencije. Ova studija je nedavno objavljena u naučnom časopisu “Proceedings of the National Academy of Sciences”.
Trebate biti prijavljeni kako bi objavili komentar.